Cateva afaceri locale se opun proiectului care presupune construirea unui data center pe docul Ted Russell din Limerick
Planurile pentru construirea unui data center plutitor pe docurile din Limerick sunt puse la incercare de un val de plangeri din partea afacerilor locale.
Au fost inregistrate pana acum 20 de plangeri de la companii cu sediul pe doc, sau in apropierea acestuia. Multi dintre reclamanti motiveaza ca data center-ul va ocupa o suprafata foarte mare. Alte voci sustin ca proiectul va influenta negativ dezvoltarea docului.
Proiectul a fost propus in decembrie 2018 de catre start-up-ul Nautilus Data Technologies, cu sediul in California. Acestia au avut sustinerea celui de-al doilea cel mai mare furnizor de servicii de port din Irlanda, Shannon Foynes Port Company.
Daca va fi aprobata si construita, facilitatea Nautilus ar deveni primul data center comercial instalat pe apa. Gandit pentru a livra hosting efficient, facilitatea ar folosi apa din jur printr-un sistem circulant secundar, asa ca aceasta ar functiona fara a consuma apa in plus.
Data center-ul din Limerick, dimensionat in functie de infrastructura deja existenta, ar cuprinde patru incaperi de date, si ar avea doua etaje deasupra puntii, in timp ce sistemele de racire si alimentare s-ar afla sub aceasta. Asemeni unui vas clasic, nava pe care va fi amplasat data center-ul va fi ancorata de docuri si va putea fi accesata cu ajutorul unei rampe.
Din moment ce facilitate va ocupa la fel de mult spatiu ca un vas ancorat, afaceristii locali sunt ingrijorati ca aceasta va impiedica alte afaceri de transport naval sa isi desfasoare activitatea. Puntea ar urma sa acopere aproximativ 20% din suprafata disponibila a docului. In plus, Limerick Port Users Group, format din cateva dintre afacerile navale care isi desfasoara activitatea in port, cred ca data center-ul ar putea sa reduca numarul de clienti.
O parte din membri acestui grup au trimis plangeri catre Consiliul Judetean din Limerick, sustinand ca data center-ul “va compromite sever si irevocabil abilitatea portului de a satisface nevoile utilizatorilor sai.” Cei ce se folosesc de portul Limerick au condus un studiu in urma caruia rezulta ca aceasta facilitate ar reduce capacitatea docului cu 23%, ajungand in situatia in care portul nu va mai face fata nivelului curent de tonaj. De asemenea, prospectele unei dezvoltari pe viitor vor fi serios afectate.
Din 2014 pana in 2017 numarul de nave cu trecere prin portul Ted Russell a crescut cu 102%. Cantitatea de marfuri incarcate aici a crescut de la 301.000 de tone la 691.000 de tone. Este de asteptat ca aceste cifre sa continue sa creasca, din moment ce Shannon Foynes Port Company a dezvoltat un coridor de transport care va atrage investitii serioase.
Daca va fi aprobata, facilitatea va crea 24 de locuri de munca permanente si 100 de locuri de munca temporare pe perioada constructiei. Nautilus sustine ca daca va fi aprobat, proiectul va fi gata pana in 2020.
[…] proiectului va fi administrata de un sistem AI, care va monitoriza si va distribui caldura, apa, CO2, CH4, si […]
[…] parteneriat cu Credit Suisse demonstreaza pozitia DXC ca lider mondial in colocarea centrelor de date si furnizor de servicii gestionate, aliniaza obiectivele noastre de crestere strategica si […]