Alibaba are de dus o lupta in EMEA

Alibaba – In timp ce clientii cauta din ce in ce mai multe solutii multi-cloud, companiile occidentale ar prefera sa ramana cu ceea ce stiu deja

Pentru furnizorii de infrastructuri digitale, Europa si Orientul Mijlociu raman o mare oportunitate. AWS, Microsoft si Google construiesc data centere aceste regiuni, ca si cum nu ar exista ziua de maine.

Dar nu numai ei: vanzatorii de cloud chinezi investesc acum sume mari in implementarea infrastructurii lor in EMEA, sperand sa ii ajunga din urma pe omologii occidentali.

Dar c ear putea sa aduca gigantii in plus fata de furnizorii locali?

Sachin Sony, senior manager al solutiilor de marketing pentru companii si servicii de cloud la Equinix EMEA a povestit despre experienta companiei de a lucra cu Alibaba Cloud si a cantarit sansele companiei de a castiga teren pe noi piete. Equinix EMEA inchiriaza infrastructura atat intreprinderilor, cat si furnizorilor de servicii cloud, cu un accent puternic pe interconectare.

Cote de piata

“Europa se afla la o rascruce de drumuri”, a declarat Sony. Serviciile cloud nu sunt necesare doar in Europa de Vest, a afirmat el, cererea mai mare si in tarile din centru si din est, oferind noi oportunitati furnizorilor. Acestia nu doresc sa se limiteze la un singur cloud gigant, deoarece intreprinderile cauta din ce in ce mai mult diversificarea riscurilor.

Sony a explicat: “De regula fiecare intreprindere se conecteaza la sapte sau opt furnizori diferiti de cloud, doar pentru ca ei sa dezvolte volum de lucru cu diferiti furnizori de servicii. Unii furnizori sunt mai buni ca pret, in timp ce altii sunt mai buni din perspectiva capacitatii de procesare. Abordarea multi-cloud aduce cele mai bune rezultate. “

Pretul nu este o problema pentru Alibaba, a spus el, intrucat furnizorul chinez ofera o suita diversa de servicii la un cost mai mic decat rivalii sai.

“Daca va uitati la intreaga suita de servicii, nu doar cloud computing, ci si stocare, recuperare de date si alte cateva capabilitati, Alibaba ar ajunge sa fie cu aproximativ 15-20% mai ieftin decat AWS, ” a spus el.

“Dar nu cred ca pretul este criteriul pe care intreprinderile il utilizeaza astazi – este vorba despre securitate, reglementare, despre API, seturi de caracteristici si sprijinul comunitatii”.

Intr-adevar, exista probabil unele dificultati pentru Alibaba, a carui dominanta in China nu se reflecta in alta parte. Companiile din America de Nord ocupa o mare parte din pietele EMEA si NAM, deoarece clientii graviteaza in jurul a ceea ce stiu cel mai bine, dar si pentru ca AWS, Microsoft si Google au deja o amprenta data centerelor mult mai mare.

“Toate companiile din Asia-Pacific care doresc sa se extinda in Orientul Mijlociu, Europa si America de Nord continua sa foloseasca acelasi furnizor de cloud, care este de obicei Alibaba – mai ales daca sunt chinezi. Dar, pe de alta parte, daca va uitati la companiile cu sediul in SUA, companii de top Fortune500 sau companii G2000, acestea se deplaseaza din America de Nord pe alte piete si intentioneaza sa mearga cu marcile pe care le folosesc confortabil”.

Capacitatile locale de procesare sunt legate in mod inseparabil de respectarea cerintelor de reglementare ale clientilor, iar gigantii americani ocupa cel mai mare segment aici – au o infrastructura suficienta pentru a se asigura ca datele clientilor lor pot fi procesate local.

Sony considera ca portofoliul de caracteristici al furnizorului chinez este “la fel de robust” ca si cel al AWS, cu toate ca platforma cloud-ului Amazon ofera un set API mai larg decat rivalul sau chinez. “Acest lucru este esential pentru un numar mare de intreprinderi”, a spus Sony.

Increderea este un alt element crucial. In actualul climat de neincredere pentru companiile chineze,

cum este cazul Huawei, spre exemplu, care lucreaza indeaproape cu Alibaba, extinderea furnizorului chinez in Europa si America de Nord este mult mai dificila.

“Cred ca intreprinderile vor avea mai multa incredere in vanzatorii americani in comparatie cu furnizorii chinezi – mai ales cand vorbesti despre mutarea tuturor datelor critice misiunii in cloud, nu isi pot asuma riscuri.”

Daca lucrurile s-ar agrava, a mai spus Sony, Alibaba ar putea chiar sa-si reconsidere folosirea hardware-ului Huawei pe unele piete.

“Daca devine o bariera pentru intrarea in afaceri, cred ca anumite modificari vor fi necesare”, a spus el.

O solutie pentru Alibaba, a spus el, ar putea fi sa colaboreze cu vanzatorii locali. La fel ca si Huawei, care se afla in discutii cu BT pentru a oferi servicii de cloud in Europa, Sachin considera ca furnizorul de servicii cloud chinez are in vedere o astfel de abordare.

“Aceasta abordare le-ar permite sa ajunga la clientii europeni, care ar avea mai multa incredere in BT decat in Alibaba”, a spus el.

In orice caz, Equinix nu intentioneaza sa ia parte in batalia cloud. Serviciile sale sunt neutre pentru vanzatori, iar Sony crede ca intreprinderea isi face datoria pentru a sprijini toti furnizorii de cloud, tinand cont de preocuparile clientilor in materie de securitate, si anume prin furnizarea solutiei de criptare SmartKey si a serviciilor de conectivitate privata.

“Din perspectiva noastra, sustinem clientii la scara mare din partea nord-americana si din partea AP – astfel clientii care vin la noi pot consuma pe baza capacitatilor pe care le cauta”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here