Clientii de la banca Wells Fargo s-au aflat in situatia de a nu putea folosi ATM-urile bancii, precum si aplicatiile de online si mobile banking, din cauza unei caderi de tensiune care a afectat intregul sistem. Se pare ca sistemele bancii au fost oprite in urma constatarii unei probleme la unul din data centerele sale din Shoreview, Minnesota. Oficialii bancii au afirmat ca incidentul nu are legatura cu un altul izolat, aparut in data de 1 februarie.
Postul local KURL-8 a difuzat o stire dupa un angajat din interiorul bancii le-ar fi dezvaluit un posibil motiv pentru caderea de tensiune aparuta, si anume un incendiu. Cel care a facut aceste afirmatii ar fi spus ca a auzit o conversatie intre angajatii bancii referitoare la incident : ”Incendiul a prajit literalmente serverele si a trebuit stingem focul.
Nu au servere de back-up si au fost nevoiti sa le opreasca .” Un alt mesaj spunea : ” Curentul s-a oprit. Generatoarele nu au pornit. Doua dintre ele au ars. Celelalte nu pot fi pornite din cauza defectiunilor cauzate de fum.”
Desi stirea nu a fost confirmata , multi locuitori din Minnesota au postat pe retele de socializare confirmand existenta unui incendiu la data center-ul din Shoreview.
Update:
Un angajat Wells Fargo a declarat pentru DCD sub anonimitate: ”Incepand din aceasta dimineata de la ora 7.30 EST, toate cele 3 locatii Auto ale Wells Fargo sunt oprite (Chandler,AZ ; Irving, TX si Raleigh, NC). Si noi am auzit ca a fost un incendiu la data centerul Shoreview, si nu se stie cand va fi remediata problema.”
Intr-o declaratie de presa, reprezentantii Wells Fargo au declarat : ”Ne confruntam cu probleme de sistem cauzate de o oprire a curentului la una din locatiile noastre, dupa ce a fost descoperita, in cadrul unei inspectii de rutina, prezenta fumului. In prezent lucram sa identificam problema si sa o remediem cat se poate de repede. Ne cerem scuze pentru eventuelele incoveniente.”
Cu toate acestea au existat si alte raportari ale situatiei, care contrazic cele afirmate mai sus. Reprezentantii departamentului de pompieri din Lake Johana au postat pe Twitter : ” Nu a existat niciun incendiu la locatia Wells Fargo din Shoreview. A existat intr-adevar o alarma a sistemului automat de incendiu, insa aceasta a fost declansata de praf din constructii in urma unor lucrari de mentenanta.”
Alte mesaje de pe Reddit sustin : ” Ultima stire aflata, acum 15-20 de minute, a fost ca toate echipamentele, mai putin reteaua principala, au fost scoase din priza manual pentru a fi resetat mai usor sistemul. Nu exista ETA cu privire la revenirea in functiune a sistemelor, sa nu mai vorbim despre cat va dura pana se vor face back-up-uri la toate datele.”
Au existat si alte probleme legate de sistemele de prevenire a incendiilor, cum a fost cazul celui de la sucursala ING din tara noastra, acolo unde, datorita sunetului generat de gazul care scapa printr-o conducata fisurata a defectat hard-disc-urile care se aflau in functiune.
Revenind la situatia data center-ului din Shoreview, informatiile publice cu privire la acesta sunt putine. Conform unui plan din 2010, campusul Wells Fargo includea un centru de operatiuni de 400.000 de metri patrati, o banca retail, si un data center de 158.120 de metri patrati.
Pentru modificarile aduse, a mai fost construit inca un etaj de 16580 de metri patrati, din care 13.300 aveau sa fie inchisi complet pentru a gazdui HVAC-ul si echipamentele electrice necesare pentru a oferi suport pentru hardware-ul de data processing, dar si pentru a pentru a oferi solutii de back-up in cazul unor eventuale caderi de tensiune. Aceste aditii mareau amprenta la sol a cladirii cu aproximativ 10%. Totodata, erau propuse imbunatatiri ale securitatii data center-ului prin instalarea unui gard aditional de securitate si prin limitarea accesului cu autovehicule in interiorul locatiei.
Incepand din 2015, compania a inchis cam 100 de data centere mici, ca parte a unei initiative de consolidare care va continua pana in 2020, Wells Fargo dezvaluindu-si interesul pentru mutarea bazelor de date in cloud.
Ceea ce nu este clar este de ce esecul unui data center a insemnat o inchidere totala a sistemului, si nu a fost pur si simplu inlocuit de un alt data center.
Dupa primele declaratii, reprezentantii de la banca Wells Fargo au mai afirmat: ” Dorim ca utilizatorii nostri sa stie ca acesta a fost un incident la una din locatiile noastre si nu a fost vorba de o problema de securitate. Ne cerem inca o data scuze pentru inconvenientele cauzate de aceste esecuri ale sistemelor, si dorim sa anuntam ca toate taxele generate de intarzierile unor tranzactii vor fi returnate.”
Ulterior, banca a declarat: ” Ca urmare a procesului de repunere in functiune a sistemelor, anumite tranzactii si solduri nu au putut fi vizibile in online banking sau la ATM-urile noastre. Tranzactiile au fost procesate ca si pana acum, iar clientii isi pot utiliza conturile cu incredere. In acest moment, problema initiala a fost remediata si toate tranzactiile sunt acum vizibile. Momentan avem de a face cu un volum mare de tranzactii si intarzieri in online si in timpii de reactie ai contact centerului.”