Mark Zuckerberg a scris intr-o postare ca reteaua de socializare nu va construi facilitati in tarile care “nu respecta drepturile omului precum confidentialitatea si libertatea de exprimare”.
Zuckerberg pare sa sugereze ca actualul climat politic din China nu se potriveste cu noua directie orientata catre confidentialitate a Facebook.
O sursa cu putere de decizie din companie, care a dorit sa ramana anonima, a confirmat acest lucru, declarand pentru Buzzfeed ca Facebook nu vede niciun viitor alaturi de China. Aceasta a afirmat ca gigantul, desi doreste sa-si extinda comunicatiile pe plan international, nu vede cum ar putea sa isi execute serviciile sau sa plaseze infrastructura operationala critica in China, motiv pentru care nu va construi facilitati in aceasta tara.
Miscarea vine dupa ce Facebook a dezvaluit planul sau de a transforma reteaua de socializare intr-o platforma orientata catre confidentialitate.
Desi schimbarea de directie ar putea sa repare o parte din daunele pe care le-a suferit brandul in timpul scandalului Cambridge Analytica, refuzul de a intra pe piata chineza va afecta, cu siguranta, compania.
Piata din China reprezinta 1.4 miliarde de potentiali utilizatori, de care Facebook are nevoie daca are in plan sa creasca.
Compania a incercat mult timp sa intre in China. In 2016, New York Times a raportat ca Facebook lucra la un instrument de cenzura care ar putea suprima postarile pe anumite teme, instrument care ar fi simplificat introducerea platformei in tarile care nu accepta libertatea de exprimare.
Preluat de pe Data Center Dynamics
[…] Facebook nu va construi data centere in China […]
[…] au avut si diverse pseudonime, precum Godkiller, Afwar si CVNX. Cei doi cetateni chinezi se afla in China si este putin probabil ca ei sa fie vreodata judecati in […]
[…] si, deoarece banca considera ca nu mai are sens din punct de vedere economic construirea unui nou centru de date, intentioneaza sa se mute la cloud-ul privat inainte de inceperea […]
[…] numar potential de 1.4 miliarde de utilizatori noi, daca compania va gasi o cale sa se lanseze in China. Facebook incearca de ceva timp sa castige un punct de plecare aici, si lucreaza din 2016 la o […]